2012. február 4., szombat

Szombat esti asszonyképző

 Ha igazán hosszú és tartalmas házasságot akar bármely feleség is, nem csupán a rúdtánchoz kell értenie, hanem a konyhaművészethez is. Mert ugye drága férjeinket általában két dologgal lehet 'megfogni' és kényeztetni ;) Az egyik pedig a pocakjuk (a másik sincs messze onnan, ugye... ˇpajzán vigyorˇ). Mostanában komolyabban foglalkoztat a főzés. Egészen megkedveltem, bámulatos dolgokat lehet kihozni egyszerű alapanyagokból is. Igyekszem minden szombaton valami finomat készíteni, szerencsére van, kiken teszteljem. Családom lelkes zsűrim...
 A mai vacsora menű
Gombaleves
A Vásárcsarnokban friss gombára bukkantam. Nem lehetett ott hagyni. És nem is csalódtam benne, amikor odatettem főni. 
 Először sikerült félreolvasnom a receptet. Vöröshagyma helyett lilahagymát akartam odatenni, de még időben kapcsoltam... :D Először egy, nagyobb (vagy két kisebb) vöröshagyma fejet kell tűzön megpirítani, míg átlátszó nem lesz. Aztán rá őrölt pirospaprika, majd liszt, só, bors és a felszeletelt gomba. Egy kicsit így is meg kell pirítani, majd vizet önteni reá. Aztán várni, míg az ízek összefőnek. A végén petruska zöldje és cérnametélt. (Vagy eperlevél, ízlés szerint. Lehet betűtészta is, de én inkább a paradicsom levesben szeretem. :))
 Tálalás: tejföllel, ha van rá igény. Önmagában is roppant finom.

 Tepsiben sült csirkecomb, krumplival, kukoricával
Bőrében hagyjuk a csirkecombikat, de az alsó és a felső részt szétszedjük és az ínak mentén bevágjuk. Joghurtos-citromos pácba tesszük - úgy, hogy alaposan elfedje a husit. Én három órát hagytam a trutyiban, ennyi is elég volt. De az eredeti recept szerint fél napot kell legalább. Aztán tepsibe olajat öntünk az aljára - nem kell sok - belerakjuk a krumplit, amit előzetesen héjában megfőzünk, majd megpucolunk és karikára vágunk. Erre kerül a pácos husi - nem kell lemosni róla a pácot - kukorica, só, bors. Aztán erre is öntünk egy kis olajat és az előmelegített sütőbe tesszük. Le kell takarni, és legalább egy órán át így kell sütni, majd az utolsó negyed órára le kell venni a fóliát és megpirítani a tetejét. 
Tálalás: savanyúsággal, a vecsési és a lila káposzta remekül passzol hozzá.
 Az eredeti receptet a praktika februári számában találtam. Ott még rozmaringgal is meg lehet bolondítani az ízek haromináját.

 Csöröge fánk
Valami hihetetlenül finom lett. Kicsit más, mint a szalagos fánk. Először is, liszt, bele sütőpor (a szalagosban felfutatott élesztő, ez az egyik nagy különbség), porcukor, margarin, só, vanilíás cukor, sütőrum és tejföl (a szalagosban sem rum, sem tejföl sincs.) Oh és tojás SÁRGÁJA. Össze kell dolgozni és egy órát pihenni hagyni. Majd nagyon vékonyra kinyújtani és most jön a matematikai rész, rombusz alakura kell kiszaggatni. Ha ezzel készen vagyunk, akkor a közepén egy vágást kell ejteni, amin az egyik oldalt áthajtuk és fura alakot kapunk. Aztán forró olajba bele kell vágni és kisütni. Ezt a részt utálom a legjobban, de el kell viselni az eredmény érdekében.
 Tálalás: barack lekvárral, porcukorral. NYAMMM

 Degeszre zabáltuk magunkat. Egy háziaszony számára nincs nagyobb dícséret, mint az, ha valaki azt mondja: 'kérek még'.

 Egyébként a héten készítettem túros batyút is, de az olyan gyorsan elfogyott, hogy időm sem volt megemlékezni róla :D

Nincsenek megjegyzések: