2011. június 6., hétfő

Viharos bejegyzés

 A közösségi portál hírfalát végigpörgetve szinte csak viharos bejegyzéseket találni. És hopp, a közelbe csapott a villám, hangja keresztülszáguld az éteren. Most megint rázendít az eső. Szüntelenül ömlik az ég, sír a Nap a Világ elmúlása felett.

 Délután Békásmegyer felé száguldottam a HÉV-en. Elrobogtunk a Kövi Szűz Mária plébánia mellett, ott, ahol Pál Feri atya szokott misézni. A templom magányos szigetként áll az út forgatagában. Picike kápolna, mégis sokan járnak vasárnaponként misére. Ha nem indulsz el időben, nemhogy ülőhely, de még állóhely is alig jut számodra. A templom sikere Pál Feri atya karizmatikus egyéniségében rejlik. Ő a XXI. század papja. Megmutatja az emberi arcát, mérhetetlen nagy alázat lakozik benne. Felépítette a Közösséget, akik újra felfedezhették az emberi kapcsolatok erejét. 

 Kicsit irigylem őket. A szekularizáció engem is utolért és gyermekkorom szép eseményei emlékké, álommá, talán soha meg nem történt meg érzéssé váltak. Hosszú évekre eltávolodtam a vallásomtól. Aztán érdekből újra koptatni kezdtem a templom köveit. Kerestem valamit. Minden misére úgy mentem, hogy na most majd megtörténik az, amire várok! Na majd most szemtanúja leszek egy csodának!

 És csak vártam, vártam és vártam...

 Aztán egyszer felhagytam a csodavárással és a csoda beköltözött az életemben. Nem nagy dolgokra kell gondolni, apróságokra, melyek megédesítik a hétköznapokat. Avagy, félig üres, vagy félig teli az a pohár... 

 A vallás pedig maga a közösség. Teljesen mindegy, miben gyökeredzik a Hited, lehet az a Biblia, a Korán, a Talmud, vagy éppen Nietzsche tanításai. Vagy éppen a tartalmas Semmi. A lényeg, hogy tud, ki vagy, merre tartasz, ismerd fel, Létezésed nem a véletlen és Szüleid szerelmének "mellékterméke". Egy magasabb szinten megalkotott összeesküvés részesei vagyunk. Ha tetszik, ha nem, de jobb, ha lájkolod ;) Előbb-utóbb pedig összeáll a puzzle...


Nincsenek megjegyzések: