2009. április 24., péntek

a new day has come

Zenére írás.

Ma péntek van, mint ahogy az a naptárban feketén-fehéren áll. Ezenkívül pedig megfoghatatlan napja a felfoghatatlan Univerzumnak. Ma mély de javu érzés futott át az érzékszerveimen, az összesen - mind a haton :P - melynek hatásától percekig csak álltam a napsütésben és nem győztem magamhoz térni, miközben interakciót kellett (volna) folytatnom a múzeumpedagógus kísérőnkkel a Természettudományi Múzeum kertjében, ahol azok az ostoba dínó szobrok vannak többé-kevésbbé kiállítva.

Visszatérve az újra átélt élményre, a különös valóban az volt benne, hogy kitartóan futkosott utána a hátamon a hideg. Éppen az udvarra mentünk ki megtekinteni a lovarda egykori kifutóját, ahol az említett őslények leledzenek. (Groteszk látvány, de 10 év alatt megfogja az illető fantáziáját, nyilván nem én voltam a célközönség.) Az ajtón léptünk ki, amikor puff... jött az élmény, megfagyott és egyben felolvadt a világ, évmilliók teltek el röpke másodperc alatt. A szemem világa elé táruló látvány; az illat -roppant domináns és egyben édes parfüm illatmolekuláit sodorta orrom nyálkahártyájába a szellő, s szinte a számban éreztem a gyümölcs ízét; a hangok -mégpedig az, hogy SÜN (nem viccelek...); az ahogyan nekiütköztem az ajtónak, mert majdnem fellökött néhány szaladgáló csitri; és végül az az érzés, amikor megcsap egy emlék, hogy ez már megtörtént Velem, de most mégis itt vagyok... Ez mind hozzájárult későbbi kóválygásomhoz a kertben, szabad teret keresve a nyüzsitől, ami körbevett. Aztán magamhoz tértem és láttam, a világon semmi, de semmi nem változott, és senkinek sem tűnt fel, hogy pár másodperc erejéig az Élet, a Világmindenség meg Minden része voltam úgy, hogy tudtam is róla oly' tudattal, amit az agyi kapacitások miatt nem lehet leírni.

A történet ennyi.

A múzeumped. gyakorlat jó volt, sőt, eddig ez tetszett a legjobban, mert kellően interaktív elemeket is tartalmazott. A titkos föld alatti tárolókban is jártunk. Félelmetes, tiszta X-akta beli helyszín. De nem jött sem szörny, sem vámpít, sem egyéb Chris Carter által a történetbe írt rémség. Csak a növényvilág nemes és kevésbé előkelő képviselőinek kiszárított részei gondosan elcsomagolva. Aztán végül a tajvani pillangókat is megnéztük, konkrétan köztük sétáltunk. Szeretek ily' módon kapcsolatba lépni a természettel. Ezért is rajzolgatok szárnyakat.

A hetek igen változatosan teltek legutóbbi cyber zsonglőrködésem óta. Húsvét és plusz kilók kipipálva, jöhet a futás a Stadionoknál... Sajnos a főiskolán folytatódik az élet, úgy megszoktam a láblógatást, nehezen tudtam felrugdalni magam Vácra. (Mert úgye Vác Budapest felett van a térképen, így oda nem le- hanem felmegy az ember :P) Igazából most már nem sok dolgom van, csak vizsgázgatok, arra kell készülnom, de a szakdolgozatom KÉSZ, csak kötettni kell. Sőt, már védettnek is tekintik, mivel TDK-ztam. Megérte a sok szenvedés és hajnalig tartó munka. Most új távlatok felé vettem az irányt, de erről majd legközelebb. Maradjunk annyiban, hogy nemzetközi vizekre evezek a tudományos életben. Nem, mintha annyira okos lennék. Csak nem szeretek unatkozni ezért keresek magamnak különböző elfoglaltságokat.

Gyakorlaton pedig olyan helyen vagyok, ahol sokat tanulok az Életről és a Halálról. Szomorú de egyben feledhetetlen. Az úgy nevezett egészséges emberek nem is sejtik milyen érzés az, ha valaki azzal a tudattal él nap, mint nap, hogy bizony oly' gyógyíthatatlan betegségben szenved, aminek a vége a Fény az Alagút végén. Na igen, mindenkinek ez a "vége". De van, akivel ezt fehér köppenyes emberek közlik, s az ilyesmit nem árt komolyan venni. Vagy éppen nem.

Ebben a két hétben pedig a norvég cserediákok is itt vannak. A héten sokat kellett tolmácsolnom nekik, de legalább visszahoztam az angol kommunikációt az életembe. Bár most már ott tartok, hogy önkéntelenül is hajlamos vagyok angolul válaszolni... Bár még van, mit fejlesztenem a szókincsemen.

Hugi jövőhéten ballag. Emberek, öregszünk...

És végül: tegnap megvettem a NEW MOON-t!!! Ma éjjel nagy olvasó party-t szervezek, úgyhogy ideje egy kis kávét innom, mert nem szeretnék elaludni, mielőtt nem olvasom ki. Sajnálom Arthur Dent, de további kalandjaidat akkor folytatjuk, ha Edward visszatalál Bellához...

Nincsenek megjegyzések: