2008. december 19., péntek

Szerepkonfliktus

Túlterhelés, amikor a személy túl sok kötelezettséget vállal, így nem tud megfelelni mindegyiknek, a szerepei között konfliktus lép fel.

Amikor van egy diák, aki rendszerint jelesre teljesít, tanul, mindent feláldoz azért, hogy elérje az általa meghatározott szerepet, a maximális teljesítményt.

És akkor, amikor levizsgázik, négyest kap társadalom és szociológia szigorlatra. Nem rossz. De a jó nem ilyen.

Utána mérhetetlenül csalódott, úgy érzi, mindent megtett, többet, mint tudott volna és nem érti, mi történt. Szimbolikus interakcionizmus tétel. Mindent tud, mindent megtanult, valami mégsem sikerül. Valahol hiba csúszik a képletbe. Nincs magyarázat, de igyekszik elemezni magában, hogy mikor mit rontott el a vizsga folyamán.

Nem képez bűnbakot a tanárból, csupán önmagát hibáztatja. Méltatlan befejezése a szorgalmi időszaknak.

1 megjegyzés:

Lun írta...

Mennyivel egyszerűbb Délegyházán... És mennyire együttérzek az írással, illetve mennyire éreztem ugyanezt, amikor láttalak titeket futni-kúszni...