A kognitív fejlődéselmélet (Piaget szakaszelmélete) szerint az első, azaz a szenzomotoros szakaszban (ami születéstől nagyjából 2 éves korig tart) a csecsemők elsajátítják a tárgyállandóságot. (A tárgyak akkor is léteznek, amikor az érzékszervek számára nem hozzáférhetőek. Azaz tárgyállandóság = mentális reprezentáció - azt a módot jelenti, ahogy tárgyakat és eseményeket leképezünk emlékezetünkben.)
Szuszi esténként elmarathatatlan társam fürdés közben. A mosógépről figyeli a víz fodrodózását. (Ez a macskáinknak kedvelt szórakozása, a víz biztos távolból való megfigyelése és titkának megfejtése.) Próbára tettem a fekete kis titámat. Azt játszottuk, h itt a kezem, hol a kezem, a hátam mögött, a víz alatt, vagy felett. Amikor nem látta a kezemet, akkor a csapból csöpögő (szándékosan kicsit megengedett) vízcseppekre figyelt. Ergo, amikor a kezem nem volt látható, akkor Szuszi számára érdeketelenné vált és más érzékelhető dolgokra figyelt. Ma este folytatjuk Szuszi tárgyállandóságára vonatkozó megfigyeléseinket.
Szuszi esténként elmarathatatlan társam fürdés közben. A mosógépről figyeli a víz fodrodózását. (Ez a macskáinknak kedvelt szórakozása, a víz biztos távolból való megfigyelése és titkának megfejtése.) Próbára tettem a fekete kis titámat. Azt játszottuk, h itt a kezem, hol a kezem, a hátam mögött, a víz alatt, vagy felett. Amikor nem látta a kezemet, akkor a csapból csöpögő (szándékosan kicsit megengedett) vízcseppekre figyelt. Ergo, amikor a kezem nem volt látható, akkor Szuszi számára érdeketelenné vált és más érzékelhető dolgokra figyelt. Ma este folytatjuk Szuszi tárgyállandóságára vonatkozó megfigyeléseinket.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése