2011. január 11., kedd

Egy Zongora éneke

A címre kattintva egy csodálatos kortárs darab tárul elétek. Hallgassátok kedvetek szerint, míg e sorokat olvassátok. A megosztásért köszönet Morag-nak! 

A pianínó magányosan álldogál a sarokban. Tetején tündérek, mécses- és füstölgő tartók és egy egyszarvú álldogál. Lassan ötven éves lesz, nem csak a Húgomat és engem szolgál, szolgált, hanem Édesanyánkat is. Még ő kapta gyerekkorában, amikor zongorázni kezdett tanulni. Elég kalandosan ért ide Munkácsról, a billentyűk, a kazetta, a külső burkolat is darabjaira bontva érkezett. Kész csoda, hogy át tudott szökni az akkori szovjet-magyar határon. Öt éves voltam, de tisztán emlékszem rá, amikor megérkezett Ő, Anyukám (rá emlékszem pontosan, bár bizonyára többen segítettek neki) a kezében sietve hordta be a fekete-fehér billentyűket, oh, csak le ne bukjunk, hiszen akkor elveszik, mert akkoriban ez így működött. Ha valami megtetszett a hatalomnak, elvette. Végül aztán összeraktuk, jött a Hangoló, aki visszaadta a húrok életerejét. 

Hat évesen mentem iskolába. A Zenesuliba is akkor volt felvételi, '91. szeptemberében. Meg kellett mutatnom, hol van a kis oktávon a C, tapsolnom és énekelnem kellett (mielőtt többen felhorkannának ismervén a csodás hangom, mindenkit megnyugtatok, akkoriban még nem üldöztem ki tömegeket a világból vele). Felvettek. Az általános- és gimnáziumi éveket végigkísérte a zongora. Karácsonyi és év végi koncertek, vizsgák és Bartók Béla Mikrokozmosza. Egyszer kísértem egy csellós lányt, Verát, az akkori közös munkát és koncertet élveztem a legjobban. A tanáraink remek darabot választottak nekünk.

De ez mind olyan rég volt, hogy talán meg sem történt. Nem rég átzongoráztam a szonatinás darabjaimat, de az örök kedvenc a Twilight-ból The River flows in You (szegény zongorám már nagyon hamiska... a húrjai elfáradtak már).

Most azon igyekszem, hogy a Countryside promenade kottáját is megszerezzem, de ezt is és a Rejtély Tv sorozat (Fringe) főcímdalának kottáját is elképesztően védik. Lehetetlen megszerezni. Ha bárkinek mégis is sikerülne, nagyon hálás lennék érte. :)

Hiszen zongorázni maga a Képzelet szárnyán szállni! Leütöd a billentyűket és már egy másik világban találod magad, ahol a hangjegyek vidámabb, vagy szomorúbb táncot járnak, ahol minden Egy és Tökéletes. Egy másik dimenzió. 

1 megjegyzés:

Morag írta...

Sajnos csak a fotèma kottàjàt sikerult megtalàlni, de szerintem arra Te is ràleltèl. Annyira szèp....