2008. április 4., péntek

Donnie Darko

Végtelenül hosszú hét, végtelenül hosszú, élettel telített nap vége. Milyen volt a hetem? Fárasztó, de minden egyes percében vibrált körülöttem az élet. A szemeim most majd leragadnak, de mégsem vagyok álmos, noha hosszú hónapokra álomba tudnék szenderülni, mint Csipkerózsika. A fülhallgatón keresztül a Donnie Darko című filmben utolsóként felcsendülő dal szól. Mad World - Gary Julestól. (katt ide.) "The dreams in which I'm dying are the best I've ever had". A történet 1988-ban játszódik, egy amerikai kisvárosban. A címszereplő egy átlagos tinédszer, akinek egy rémnyuszi megjósolja, h a világnak vége lesz 28 nap, 6 óra, 42 perc és 12 másodperc múlva. Elég bizarr, főleg a Nyuszi - aki minden Nyuszi szégyene azzal a maszkkal... Donnie hétköznapi életében a valós és valótlan dolgok összemodósnak. Nekem nagyon tetszett ez az elképzelés, a színek, a világ, ami megjelent a képernyőn, a hegyek, a jellemrajzok... - igaz majdnem elaludtam rajt, de ez azért volt, m fáradt voltam. Donnie életét elméjének betegsége nehezíti meg, de ettől lesz olyan hátborzongatóan különös és mégis jó. A történet minden egyes apró mozzanatának oka van. Minden egyes látszólag véletlenül elejtett mondatnak lényeges szerepe van, amikor a végén összeáll minden egyes kis darab. 118 percen keresztül folyik a nyomozás. 118 percen keresztül keresi Donnie a magyarázatot - "az idő és a tér eddig feltételezett határai átléphetőek"-, miközben a Nyuszi az "űrből" különböző dolgok megtételére kényszeríti. ("A hang mondta, h tegyem meg...") Időutazás, Halál, Félelem kontra Szeretet... Aki akarja, nézze meg, én szeretném mégegyszer, h igazán teljes legyen a kép. (Amit csak azért nem írok le, m nem szeretnék senkit sem megfosztani a végkifejlettől...) Momentán nem tudom megunni ezt a dalt, sokadjára csendül fel újra... Számomra örökre összefonódott Balassa Jánossal, Donnie-val, a paranoid schrizopheniaval, a repülőgéphajtóművekkel, a hirtelenjében feltámadó tornádóval és a rémísztő nyuszival. (Kihagytam valamit? :) Cellar Door

1 megjegyzés:

tHe.sHAdE írta...

Miért mindenki csak geri dzsúlsz féle lopást ismeri? az eredeti messze jobb.