2008. április 12., szombat

Nem lehetek pilóta...


Ma döbbentem erre rá, amikor tüzetesebben átolvastam a jelentkezési feltételeket. És az alábbi dolgok miatt bukott meg az elképzelésem.

1., szemüveges vagyok. (Megint diszkriminálják a szemüvegeseket...)
2., nem ütöm meg a magassági korlátot (aminek az alsó határa 160 centi... fránya 5 centi hiányzik...)
3., van tömött fogam...

"Jelenleg a Magyar Honvédség Honvéd Egészségügyi Központ, Repülőegészségügyi Vizsgáló és Kutató Intézetében, Kecskeméten történik a jelöltválogatás. A vizsgálat időtartama 3 nap. Az első napon és teljes gerinc röntgenvizsgálaton és pszichológiai vizsgálaton esnek át a jelentkezők. A második nap a klinikumé: teljes labor, mellkasröntgen történik, majd a különböző szakágak fizikális vizsgálatai vizsgálatai (belgyógyászat, sebészet, fül-orr-gégészet, ideggyógyászat) után szív- és hasi ultrahang vizsgálat és kerékpárterheléses EKG vizsgálat történik. Ezen a napon fejeződik be a pszichológiai vizsgálat és a nap végén szemcseppes pupillatágításon esnek át a jelöltek, hogy a harmadik napon a szemész megvizsgálhassa őket. (Nagyon szigorú a szemészeti elbírálás: a szemfenéki ideghártya, a látóideg látóélességet befolyásoló előrehaladó betegségei kizárást jelentenek. A szemmozgató izmok működési zavara a kétszemes látást teszi lehetetlenné, ezért kizáró ok. I/A jelöltnél korrekció nélküli teljes látóélességet várunk el, I/A szerint a myopia (rövidlátás) 1.0 Dioptria a maximum. Ha az asztigmatizmus (tengely szerinti korrekciós anomália) bármilyen látásnál > 0.5 D-nél.) Ezután a barokamrában pedig az oxigénhiány tűrőképességet határozzuk meg. 5 500 méter magasságnak megfelelő csökkent légnyomású és oxigénhiányos környezetben 15 percet kell kibírni, keringés megingás (vérnyomás és EKG eltérés) nélkül. A földre visszatéréskor zuhanópróba történik 50 m/s süllyedési sebességgel, a középfül nyomáskiegyenlítő képességének értékelésére. Ha a jelölt ezen a vizsgálaton is túljut, megkapja az éves orvosi repülőalkalmassági bizonyítványt, növendékként megkezdheti a repülőtiszti iskolát és a gyakorlati repülőkiképzést."

A mai napomat jónak könyvelhetem el a Naplómban is, és itt is egyaránt. S nem csak azért, m este Anyutól kaptam egy tábla alpesi milka csokit; és most azzal kísérletezek, miként lehet eltűntetni, bár nem vagyok egy Uri Geller, de azért egész jól haladok. Megéreztem az évszakok kúsza váltakozásából fakadó érzelmek alakulásának szinte megfoghatatlan auráját. :) (én teljesen értem ezt a mondatot...) Olyan érzés, mint amikor kiállsz egy kiúgró sziklaszirtre, kitárod a két karod és hagyod, h a szél belekapjon, kibontott hajadat lágyan simogassa, s a Lelked szabadon szárnyal.

1 megjegyzés:

Morag írta...

Semelyik pilótának nem volna tömött foga? S ha időközben lyukad ki? Avval mi lesz? Nem vezethet többé?